reklama

Naša Biela sobota v Londýne

Tohoročné veľkonočné dni sú v Londýne plné slnka a tepla. Preto nebol žiaden problém vybrať sa s deťmi do poľského kostola v Ealingu. Pred dvomi rokmi, keď som sem prišla, náhodou som sa od susedy, čo tu tiež robila svojej dcére „au pair" dozvedela, že tam svätia veľkonočné jedlá ako u nás doma na východnom Slovensku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)
Obrázok blogu

Veľmi som sa tomu potešila. Zvyčajne navštevujeme blízky anglický kostol, lebo kostol Slovenskej katolíckej misie sa nachádza pri London Bridge, a tam to máme trochu ďaleko. Šunku, syrek, vajíčka, klobásku, pasku a cviklu - teda to základné - sme vložili do košíka a vybrali sa tam.

Už keď sme vychádzali z autobusu, neboli sme samy, čo šli našim smerom.

Obrázok blogu

Poľský kostol zasvätený Matke Božej sa nachádza od „Ealing Broadway Bus Stop" blízko, dá sa povedať hneď za rohom.

Obrázok blogu

Súčasťou kostola je tiež spoločenská miestnosť, kde každoročne počas Bielej sobory od rána do neskorého popoludnia požehnáva kňaz jedlá. Skupiny sa menia veľmi rýchlo cca v 15 minútových intervaloch. Každý rok (dnes už tretíkrát) sme sem prišli v inom čase a vždy to tu bolo plné, avšak nie zdĺhavé.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Po krátkej modlitbe kňaz posvätil košíky naplnené rôznymi dobrotami. Svätenou vodou nešanoval a so širokým úsmevom na perách poriadne postriekal aj všetkých prítomných. Mala som pocit, že zároveň supluje oblievačov Veľkonočného pondelka.

Obrázok blogu

Košíky boli zväčša naplnené striedmo, resp. striedmejšie, ako to býva doma na Slovensku. Páčila sa mi najmä ich úprava, pri ktorej využívali ich tvorcovia, resp. tvorkyne zimozeleň, asparagus, konáriky rôznych kríkov či stromov, konvalinky a podobne. Takmer každý, kto prišiel, bol v sprievode detí. Pre ne je to vždy veľký zážitok.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Po posvätení sme zašli do kostola pomodliť sa k Božiemu hrobu. Dominoval tu symbol golgotského kríža, s obrazovou scenériou Jeruzalema. Pri Božom hrobe držali čestnú stráž chlapec a dievča v skautských uniformách. Spomenula som si, ako mi nebohý otec rozprával, že u nás doma v kostole pred druhou svetovou vojnou držali čestnú stráž pri Božom hrobe členovia Hasičského zboru v hasičských uniformách.

Agáta Krupová

Agáta Krupová

Bloger 
  • Počet článkov:  187
  •  | 
  • Páči sa:  94x

Zaujíma ma spoločnosť, kultúra, tradície a mnohé iné, rada píšem o zážitkoch všed- ného dňa, občas sem pripletiem i nejaký recept. Predtým som viac písala o Londýne a Anglicku, lebo som tam istý čas žila a stále tam žijú moji najbližší. V ostatnom čase sa začínam viac venovať rodnému mestečku Hanušovce nad Topľou a jeho okoliu - prírode, histórii, pamiatkam i zaujímavým ľuďom. Zoznam autorových rubrík:  SlovenskoHanušovce nad Topľou a okolieLondýn, Veľká BritániaMestá a miesta Veľkej BritánieKnihyFilm a televíziaDivadloReceptyJazyk, nárečie, slangZvyky, tradície, obradyHistorický kalendárDetiSpomienkyAj taký je životZamysleniaNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu