reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Agáta Krupová

Agáta Krupová

Bloger 
  • Počet článkov:  187
  •  | 
  • Páči sa:  93x

Zaujíma ma spoločnosť, kultúra, tradície a mnohé iné, rada píšem o zážitkoch všed- ného dňa, občas sem pripletiem i nejaký recept. Predtým som viac písala o Londýne a Anglicku, lebo som tam istý čas žila a stále tam žijú moji najbližší. V ostatnom čase sa začínam viac venovať rodnému mestečku Hanušovce nad Topľou a jeho okoliu - prírode, histórii, pamiatkam i zaujímavým ľuďom. Zoznam autorových rubrík:  SlovenskoHanušovce nad Topľou a okolieLondýn, Veľká BritániaMestá a miesta Veľkej BritánieKnihyFilm a televíziaDivadloReceptyJazyk, nárečie, slangZvyky, tradície, obradyHistorický kalendárDetiSpomienkyAj taký je životZamysleniaNezaradené

reklama

Recepty

V každom dome iná varecha – Veľkonočný "sirek" a iné požívatiny (nielen) do košíka

Agáta Krupová

V každom dome iná varecha – Veľkonočný "sirek" a iné požívatiny (nielen) do košíka

Pre pandémiu sa u nás na východe Slovenska už druhý rok nebude svätiť veľkonočná paska, ale doma na stole bude.

  • 28. mar 2021
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 842x
  • 6
V každom dome iná varecha - Sódové lokše a iné tradičné múčne jedlá

Agáta Krupová

V každom dome iná varecha - Sódové lokše a iné tradičné múčne jedlá

Každý hovorí o potrebe zdravej výživy, ale mnohí si aspoň raz za čas radi pochutnajú aj na tradičných múčnych jedlách.

  • 17. júl 2018
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 22 801x
  • 4
V každom dome iná varecha - Vianočné oblátky

Agáta Krupová

V každom dome iná varecha - Vianočné oblátky

Tak môžeme do slovenčiny preložiť šarišské príslovie Každa chiška inakša variška; čo iný dom, to iná príprava jedál.

  • 20. dec 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 480x
  • 20
Polievky

Agáta Krupová

Polievky

Niekto ich zamieta, ja bez nich neviem žiť. A je už vraj vedecky dokázané, že polievky tiež liečia.

  • 21. nov 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 992x
  • 35
Trubičky z domácky vyrobeného lístkového cesta plnené snehom

Agáta Krupová

Trubičky z domácky vyrobeného lístkového cesta plnené snehom

Voľakedy trubičky doma robila mama, ale z kupovaného cesta. Moja sestra Katka si lístkové cesto vyrába vždy sama.

  • 29. aug 2015
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 9 071x
  • 34
reklama
Kapustové lokše

Agáta Krupová

Kapustové lokše

Lokše boli v našej rodine vždy obľúbeným jedlom. Či už zemiakové, kapustové alebo lokše na sóde. So zemiakovými však bolo viac roboty, tie na sóde boli pre našu chuť trochu fádne, a tak najväčšej obľube sa vždy tešili lokše s kyslou kapustou.

  • 3. okt 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 300x
  • 15
Palacinky a iné (ne)dobroty

Agáta Krupová

Palacinky a iné (ne)dobroty

Niekedy je naozaj ťažké zladiť chute oboch mojich vnukov. Vlastne takmer vždy.

  • 17. feb 2014
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 1 956x
  • 15
Redakčný šalát

Agáta Krupová

Redakčný šalát

Je to už veľa rokov, keď som dávala dohromady redakčnú radu našich prvých farských novín. Vtedy som vôbec nepredpokladala, že pri jeho tvorbe strávim rovných desať rokov. Počas obdobia nosenia honosného titulu šéfredaktorky (ktorý mi bol často nanič, lebo som aj tak mnohé, čo som si zmyslela, musela odmakať osobne) chcela, aby som so svojou redakčnou radou tvorila dobré spoločenstvo. Nuž ale ako sa na začiatku priblížiť ľuďom, ktorých som poznala málo, alebo vôbec, možno trochu z videnia alebo ani to nie? Pracovný tím som si totiž nevyberala sama; ľudí na filiálkach som nepoznala, tak mi ich odtiaľ jednoducho dodali.

  • 30. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 796x
  • 2
Recepty starej mamy

Agáta Krupová

Recepty starej mamy

Minule som sa prehrabávala v starých veciach. Natrafila som na jeden malý zošitok, kde si moja babka zapisovali recepty.

  • 7. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 11 710x
  • 21
Recepty starých materí

Agáta Krupová

Recepty starých materí

Jedlá, ktoré sa v minulosti varili a tvorili tradičný jedálny lístok rodín na východnom Slovensku, boli predovšetkým múčne jedlá. Hojne sa v nich využívala kyslá nakladaná kapusta, málokedy chýbala údená slaninka. Ak máte záujem, ponúkam niekoľko receptov.

  • 30. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 10 944x
  • 10
reklama
O slivkách a lekvári

Agáta Krupová

O slivkách a lekvári

Zašla som do pivnice pozisťovať, čo tam ešte z dôb dávno minulých zostalo. Nie tak veľa, no predsa dosť.

  • 19. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 945x
  • 7
Couscous, teda kuskus

Agáta Krupová

Couscous, teda kuskus

Prvýkrát som sa s kuskusom stretla v Londýne. Teda ho ochutnala. Bol celkom fajn. Tak som sa opýtala, ako sa pripravuje.

  • 15. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 302x
  • 10
reklama
SkryťZatvoriť reklamu