Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kde nič nie je, tam nič netreba (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Pani blogerka,

ZSSK z jedného prostého a zároveň závažného dôvodu ani náhodou nemohla presunúť z Košíc na trať BA-DS-KN dva zánovné elektrické poschodové vlaky. Trať BA-DS-Komárno totiž nie je elektrifikovaná! Ako by tam teda ten elektrický vlak premával?

Prešovský Korzár o tom písal, ako písal, a ako ja vidím tieto veci, som podrobne napísal pod rovnakým nickom ako tu pri vašom blogu, v diskusiách pod dvomi článkami Prešovského Korzára.

Takže si pozorne prečítajte moje príspevky pod článkami Korzára na tú tému. Inak tie "vaše" dva vlaky nie sú v Bratislave, ale v Žiline, tam sa plánuje veľká obnova stanice Žilina, a tam tie vlaky budú viac potrebné.

O presune týchto súprav v rámci bežnej rutiny rozhodol Úsek prevádzky ZSSK, ktoré má sídlo v Košiciach, robia tam samozrejme Východniari a ak by to z vážnych prevádzkových dôvodov nebolo nutné, tak by na tie vlaky iste nesiahli a ich neodsunuli inde.

Takže si prečítajte moje príspevky pod tými dvoma článkami Korzára a možno veci budete vidieť inak, menej čierno...
 

 

Ďakujem za vysvetlenie. Ako som písala aj v článku, nezvyknem sa veľmi zapájať do diskusií, kde sa zvyknú ľudia urážať a doplňam, že ani diskusie, v ktorých predpokladám invektívy, nečítam.
Tento krátky článok bol vyjadrením mojich pocitov po prečítaní článku v Korzári. Teraz, keď som si rýchlo prebehla diskusiu pod ním, som zistila, že nielen ja, ale ešte stále všetci alebo takmer všetci Východniari sme veľmi citliví na jeden výrok niekdajšieho premiéra.
Nuž, niektoré veci sa ťažko zabúdajú.
 

 

Áno Fico vás v tom regióne urazil. Možno to bol zámer podľa zásady, rozdeľuj a panuj...

Tento vlakový problém vnímam tak, že voľakto sa snaží zas cez tento vlakový problém vyvolávať vášne možno proti vláde, či len tak proti nám tu na Západe, že už aj o vlaky okrádame Východ.

Vlaky ale zostanú, aspoň teda predpokladám, že nebolo na Východe nijaké výrazné škrtanie vlakových spojov, nad bežný rámec životom vynútených zmien, len sa trocha zmenila typová skladba vlakov jazdiacich na Východe. Takéto presuny ale v rámci celosieťovo fungujúcej ZSSK sú bežné, ak treba reagovať na nejakú udalosť, v danom prípade na veľkú výluku v Žiline, či dostanú nový úkol od štátu, najmä ak ho dostanú nečakane, doslova cez noc, to je prípad obsluhy trate z BA do Komárna.

Bola by škoda, ak by si občania iba preto skočili do vlasov, lebo niekto, komu sa ten odsun nepáči a má možnosť v Korzári publikovať, tak vyvolá zbytočné vášne.
 

 

Nemala som na mysli bežných ľudí na západnom Slovensku, ak som písala ten článok. Mám rada Bratislavu (študovala som tam, mám k nej dobrý vzťah, žijú tam tiež dve moje netere, etc., etc.). Na západnom Slovensku i konkrétne v Bratislave poznám aj osobne mnoho skvelých ľudí - rodených Západniarov, takže v zmysle tradičného Východniar kontra Západniar a naopak som to nepísala. Uvedomujem si tiež, že či žijú ľudia tu alebo tam, každý chce mať služby na úrovni - Východniari aj Západniari, to je normálne. Myslela na kompetentných, ktorí priamo rozhodujú, že najľahšie riešenie pre nich bolo vziať odtiaľ, kde je slovenský región najslabší alebo jeden z najslabších, najchudobnejších. Ale toto už ste vysvetlili v prvom diskusnom príspevku.
 

 

Ste rozumná žena. A ak ste naozaj poctivo prečítala diskusie pod článkami Korzára, tak máte podobne ako ja, novú životnú skúsenosť o tom, ako môže správne naladený novinový článok vyvolať pomaly revolúciu. A nenávisť medzi ľuďmi. Mnohí z laických diskutérov nemajú argumenty, iba Korzárom vyvolanú zlosť a invektívy.

Inak Vám špeciálne pošepkám, že som v roku 1974 nastúpil do Bratislavského depa ako kandidát rušňovodiča a od roku 1975 som pracoval na rušni, najprv ako pomocník rušňovodiča, neskôr ako rušňovodič, a to vždy v osobnej doprave.

Za odbory som nejaký čas pôsobil aj v rôznych komisiách proti zmenšeniu počtu nehôd, ale som bol aj pri tvorbe obehov rušňov, či rušňového personálu. Do penzie som mal ísť v roku 2018, ale som skončil až teraz v októbri.

Inak som fanda železničnej dopravy, aj MHD. Syn študuje v Žiline odbor Organizácia a ekonomika dopravy. Máme doma kopu odbornej literatúry, časopisov a naše dovolenky sú aj o tom, že v praxi skúmame organizáciu dopravy v iných štátoch, mestách.

Preto viem o tejto veci písať odborne, hoc neviem, čo sa honí v hlavách manažmentu, a aké dáta majú vo svojich počítačoch. Tie príspevky píšem na základe verejne dostupných informácií, v minulosti aj podľa toho, čo som v práci priamo videl, či počul, a pre svoju prax viem čítať aj medzi riadkami, a niečo nezverejnené dobre, či mylne aj vydedukovať.

Istou perličkou je to, že raz dávno sa istému ministerskému úradníkovi nepáčil môj komentár, bral si to osobne, hoc ja som spomínal iba ministerstvo, tak si u GR ZSSK objednal moje exemplárne potrestanie.

Zavolali si ma na koberec, povedali mi, že prečo a povedali, že mojim diskusným príspevkom som nič neporušil. Mohol som a môžem aj teraz písať, ale zásadne iba ako občan na základe slobode slova. Nikdy nesmiem vyvolávať dojem, že by som prezentoval úradný postoj železníc. Ten už ani nemám ako poznať, veď už som dva mesiace v penzii.

Odvtedy, čo ma ten úradník prenasledoval, ale v diskusiách pre istotu nezverejňujem svoje meno, aby si náhodou niekto, kto ma osobne pozná, nemyslel, že tlmočím oficiálne postoje.

Asi toľko, dobre sa mi s Vami diskutovalo.

Dovidenia niekedy inokedy pri inom blogu!
 

 

Dovidenia a prajem pekné Vianoce prežité v zdraví a pohode. :-)
 

vlaky

važený Pán Bloger,
ked už hovoríte o vlakoch, rád by som poznal Váš názor. Aj to, kedy, kde ste to prezentovali?
Krátka analýza z pohľadu finančnej gramotnosti, ktorá je ešte stále aktuálna na Slovensku.
Netreba zameniť mém a món.
Príklad mém: Vlaky zadarmo.
Món: Vôbec nie sú zadarmo.

V príklade urobíme analýzu aké sú odhadované náklady a prínosy.

Predpokladajem vlakovú súpravu s desiatimi vagónmi. 8 pre celé alebo zľavnené lístky, 20ˇ% kapacity, 2 vozne pre bezplatnú prepravu.
Otázka 1. Aké sú náklady navyše, keď tie 2 vagóny sú plné, oproti tomu že jazdia neobsadené. Existuje pojem kontingent pre bezplatnú prepravu. Keď je vyčerpaný ďalšie bezplatné lístky sa už nepredávajú na daný spoj. Správnejší mém: bezplatná preprava do vyčerpania kapacity kontingentu daného spoja.

Výpočet
Jeden vagón, napríklad prázdne osobné vozne BMPEER vážia 44 t a 50 ton, ked sú plne obsadené. Kapacita vozňa na sedenie je 76. Do dvoch vozňov sa zmesti niečo viac ako 150 cestujúcich. Vlaková súprava bude mat váhu navyše 12t. Je to 80 kg na cestujúceho. Dva prázdne vozne vážia 88 t, plný vozne 100 t. Je to váha navyše menej ako 10 %, presnejšie 8,8% Môžeme počítať, že berieme plný vlak prázdne vagóny vážia 10 x 50 t, cestujúci ktorí platili 8 x 6t, bezplatná preprava 2 x 6t.
Vozne 440 t, platiaci cestujúci 48 t, bezplatná preprava 12 t. Z toho môžeme vypočítať percentuálnu nárast na palivo, elektrickú energiu. Keď zrýchlenie je pomalšie, nedochádza ku zvýšenej spotrebe energie alebo paliva.

Prínosy: cesty sú menej preťažené. Cestnou prepravou by boli vyššie náklady na palivo, znečistenie ovzdušia, teda dochádza k úspore. Osobné auto váži približne 1000 kg, cestujúci s batožinou 100 kg. je to pomer 10 v prípade osobného auta, prípade vlaku 44/6. Je väčšie riziko havárie u mladých aj u starých víkendových šoférov, ako vodičov v strednom veku, ktorí jazdia každý deň. A je tu aj technický stav vozidla, o ktorý mladí ani starí sa až tak nestarajú.
Záver: Vlaky zadarmo, presnejšie bezplatná preprava pre určitý, finančne slabšie vrstvy je výhodné, ale nie len pre nich. Pokiaľ štátny prepravca účtuje plné náklady, tak železnice znižujú svoje straty na úkor štátneho rozpočtu, teda za peniaze daňových poplatníkov.

Očakávam Vašu kultivovanú reakciu na tú jednoduchú analýzu.
 

 

uvaha, vytrhnuta z realneho zivota ...

- fyzika nepusti, na pohyb kazdeho kila treba dodat urcitu energiu, ktora ma svoju cenu
- aj neplatiaceho pasaziera treba obsluzit, co su naklady od pokladnicky/systemu az po sprievodcu
- ked musi clovek vynalozit prostriedky z penazenky, sprava sa inak ako ked si ma len prevziat tovar/sluzbu bezplatne ... seniori jazdili lebo mohli, krasne to ilustrova prva vlna
 
Hodnoť

 

Tie poschodové osobné vláčiky mám aj rada, zvykla som si na ne na trati Leopoldov - Bratislava - Lamač, často som nimi cestovala, kým neprišlo toto, čo prišlo. Bola som v nich hore-dolu cca 3 hodiny a keď niekedy vypadol z rôznych príčin, nahradili ho takou rachotinou spred cca 50 rokov. Verím, že chýbajú.
Cestujem do Bratislavy 2-3 x týždenne, teraz autom a ako rada by som radšej týmto poschodovým vlakom.
Agátka, pohodový advent Ti prajem a uži si Vianoce najlepšie ako sa dá.
 

Ďakujem, Janka.

Vlaky sú naozaj pohodlné, hoci ja rada cestujem aj autobusmi. Asi preto, že autobusovú zastávku som mala hneď pri rodnom dome a odtiaľ som sa diaľkovými linkami bez prestupovania dostala aj do Bratislavy, aj do iných miest Slovenska či Čiech. No vlaky sú vlaky, dobré zvlášť na dlhé trate, lebo autobusmi trvá cesta do vzdialenejších miest podstatne dlhšie.
Pekný záver Adventu a krásne Vianoce prežité v zdraví a pohode prajem aj ja Tebe, Janka.
 


Najčítanejšie


  1. Peter Kalivoda: Stratená generácia v školách. Koho trápi vzdelanie našich detí? 92
  2. Ivanka Klepáčová: Ako som cestovala do Ameriky v strede celosvetovej pandémie 54
  3. Stop alibizmu: Mlčím ako partizán!... Váš poslanec NR SR Ľuboš Krajčír zo Sme rodina 40
  4. Paula Kentošová: Dovolenka vás nezabije, koronavírus áno. A aj hanba 23
  5. Adrián Vološin: Prvá vlna, druhá vlna, príčiny, následky, katastrofa 21
  6. Alžbeta Szomolaiová: Chleb 15
  7. Irena Simunekova: Lov na nutrie. 14
  8. Rasti Zoller: Zrušený projekt NCC hľadá vinnika. 12
  9. Jozef Sitko: Fico premiérovi naozaj pomáha ... Počúvne ho? 10
  10. Marián Hamada: O mučenej sestre, zvláštnom súdnom procese a pápežovi vo výslužbe 8

Rebríčky článkov


  1. František Cudziš: Pri príležitosti Medzinárodného dňa žien
  2. Martin Stračiak: 03 - Boj
  3. Kristína Jakubičková: Je samota démon?
  4. Denis Jacko: Recidíva
  5. Július Kovács: Manipulácia verejnoprávnych medií Jaroslav Rezník človek Danka a Fica
  6. Radoslav Tore: Vo vzduchu cítiť závan lepších časov
  7. Andrej Csino: SPOMIENKA NA SPUTNIK V
  8. Ivan Švajlen: Sputnik V - Predbežné hodnotenie klinickej štúdie fázy 3 (LANCET)
  9. Martin Konečný: Keď to nejde, tak to nejde
  10. Ľudovít Daňo: Školy ako ohniská nákazy


Už ste čítali?