reklama

Jarný Prešov

Letná horúčava prebúdzajúcej sa jari na mňa silno doliehala a uberala sily, no prekonala som malátnosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Od nemocnice som sa pustila pešo k Hlavnej. Keď som začala fotiť, nabrala som nový dych.

Obrázok blogu
(zdroj: Agáta Krupová)

Na jednom múriku odpočívala čiapka. Kto ju stratil, možno ju tam ešte nájde.

Obrázok blogu
(zdroj: Agáta Krupová)
Obrázok blogu
(zdroj: Agáta Krupová)

Dnes už je málo takých predzáhradok, aké mali moja hanušovská babka - teda plné kvetov a kvetov a kvetov. Plieť burinu pomedzi ne ma nikdy nebavilo a zrejme ani mnohých ďalších mojich súčasníkov, lebo dnes nad kvetmi prevažuje tráva. No už burcujú včelári, že včelie robotnice nemajú čo opeľovať. Potom nastupuje problém, že nie je ani dostatok sladkého nektáru, teda nebude ani dostatok medu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
(zdroj: Agáta Krupová)

Kované ploty je to, čo sa mi páči. Čerstvou farbou som ich natierala rada. Určite radšej ako plela burinu. K burine sa bolo treba zohýnať stále, ploty stačilo ofarbiť raz za čas. No ani toto nemusí každý milovať.

Obrázok blogu
(zdroj: Agáta Krupová)
Obrázok blogu
(zdroj: Agáta Krupová)
Obrázok blogu
(zdroj: Agáta Krupová)

Tu je to naopak - múr a bránička nové, dvor na novotu ešte len čaká.

Obrázok blogu
(zdroj: Agáta Krupová)

Ten parčík s kamennými sochami sa mi od prvopočiatku vždy páčil. Sála z neho pokoj a usporiadanosť, čo v bežnom živote nám, ľuďom, zväčša chýba.

Obrázok blogu
(zdroj: Agáta Krupová)
Obrázok blogu
(zdroj: Agáta Krupová)

Nad parčíkom bdie sv. František z Assisi, ktorý miloval Boha, ľudí i celú Božiu prírodu a ktorý Slnko nazýval svojím bratom a Lunu sestrou. A tak si ho ochrancovia prírody zvolili za svojho patróna.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
(zdroj: Agáta Krupová)
Obrázok blogu
(zdroj: Agáta Krupová)
Obrázok blogu
(zdroj: Agáta Krupová)
Obrázok blogu
(zdroj: Agáta Krupová)
Obrázok blogu
(zdroj: Agáta Krupová)

Staré zničené múry sa stali pôdou pre nový život.

Obrázok blogu
(zdroj: Agáta Krupová)
Obrázok blogu
(zdroj: Agáta Krupová)

Okno do sveta. Asi stojím na nesprávnej strane.

Obrázok blogu
(zdroj: Agáta Krupová)
Obrázok blogu
(zdroj: Agáta Krupová)

Co se škádlivá, to se rádo má. - Pozor, chlapče, pred chvíľou švitorila ako holubička, teraz chce kopnúť.

Obrázok blogu
(zdroj: Agáta Krupová)
Obrázok blogu
(zdroj: Agáta Krupová)

Koľkokrát za svoj život som tadeto prešla? Mnohokrát. Až dnes som si naplno uvedomila jeho krásnu majestátnosť.

Obrázok blogu
(zdroj: Agáta Krupová)
Obrázok blogu
(zdroj: Agáta Krupová)
Obrázok blogu
(zdroj: Agáta Krupová)
Obrázok blogu
(zdroj: Agáta Krupová)
Obrázok blogu
(zdroj: Agáta Krupová)
Agáta Krupová

Agáta Krupová

Bloger 
  • Počet článkov:  187
  •  | 
  • Páči sa:  94x

Zaujíma ma spoločnosť, kultúra, tradície a mnohé iné, rada píšem o zážitkoch všed- ného dňa, občas sem pripletiem i nejaký recept. Predtým som viac písala o Londýne a Anglicku, lebo som tam istý čas žila a stále tam žijú moji najbližší. V ostatnom čase sa začínam viac venovať rodnému mestečku Hanušovce nad Topľou a jeho okoliu - prírode, histórii, pamiatkam i zaujímavým ľuďom. Zoznam autorových rubrík:  SlovenskoHanušovce nad Topľou a okolieLondýn, Veľká BritániaMestá a miesta Veľkej BritánieKnihyFilm a televíziaDivadloReceptyJazyk, nárečie, slangZvyky, tradície, obradyHistorický kalendárDetiSpomienkyAj taký je životZamysleniaNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu