reklama

DJZ: Tučné prasa

Koľkí z nás majú tendenciu takto nazvať človeka, ktorého konštanta BMI presahuje 25, či nebodaj 30?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
Divadlo Jonáša Záborského v Prešove
Divadlo Jonáša Záborského v Prešove (zdroj: Agáta Krupová, 2013)

Po dlhšom čase som znova zavítala do prešovského divadla. Teraz to bola činohra na Malej scéne. Pani zo šatne nám popriala pekný zážitok, vraj sa na komédii dobre zasmejeme. Hľadisko bolo takmer do poslednej stoličky zaplnené. Neviem, či ostatní zdieľali moje pocity, a preto sa málo smiali, alebo väčšina nemala svoj dobrý deň alebo niektorým hercom v ten večer chýbala náležitá iskra. Lebo publikum sa smialo skutočne málo, tak ako aj ja. Mne osobne však bola hra aj dôvodom na zamyslenie:

Že na piedestál nad všetko ostatné súčasný svet (väčšina? súčasníkov) kladie fyzickú krásu, napriek plytkému charakteru, ktorý sa s ňou neraz spája.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Že charakter človeka a svoje city, postoj, vzťah k nemu mnohí podrobujú autocenzúre cez prizmu jeho vonkajšieho imidžu, lebo to tak robí väčšina z nášho okolia.

Že človek, aj keď si to všetko uvedomuje, často nemá dostatok sily vzoprieť sa tejto davovej psychóze a po niekoľkých neobratných pokusoch jej podľahne.

Toto nebola hra o tom, že obezita je nezdravá, a preto treba s ňou bojovať. Toto bola hra o vzťahoch, o sile či slabosti citov a charakterov.

Hra Tučné prasa je divácky skôr nenáročná, oddychová, ale ponúka aj zamyslenie. Štvorica hercov na divadelnej scéne rozprúdila príbeh vzťahu dobre vyzerajúceho manažéra Toma (Michal Novodomský) a sympatickej inteligentnej plnoštíhlej knihovníčky Heleny (Stanislava Pázmányová). Jej náprotivkom bola Jeannie (Ľudmila Dutková), slečna s perfektnou postavou, ale povrchným charakterom. Posledná postava – Carter (Peter Krivý) – bol prototypom dobiedzavého neodbytného vytrvalého Pokušiteľa. Lepšie by som jeho charakter nevedela vystihnúť, ako to povedal Tom: Keby Mojžiš hľadal ďalšiu morovú ranu, pošlem mu tvoje telefónne číslo. (Pozn.: Mala to byť egyptská rana, ale je prepáčené.) Vadili mi iba vulgarizmy, ktoré nemali v hre opodstatnenie, iba ak také, že ich niektorí súčasníci bežne používajú či treba alebo nie. No toto mi vadí aj v bežnom živote, nielen v divadle.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Divadelnú hru Tučné prasa (orig. Fat Pig) amerického spisovateľa Neila LaButeho (nar. 1963) v preklade M. Čibenkovej uvádza Divadlo Jonáša Záborského v Prešove v réžii Jakuba Nvotu už od roku 2013. Svojím hereckým výkonom ma najviac presvedčila Stanislava Pázmanyová. Peter Krivý, ktorý je v prešovskom divadle akoby predurčený najmä na falošné chameleónske postavy, bol tiež dobrý, ale dokáže byť aj lepší. U Michala Novodomského mi chýbala presvedčivosť hereckého výkonu. Hra ma však upútala dobrými autorskými dialógmi. Určite to nie je len komédia, teda to, čo si mnohí pod komédiou predstavujú – zábava a smiech.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prečítajte si tiež

O divadle a o deťoch

Agáta Krupová

Agáta Krupová

Bloger 
  • Počet článkov:  187
  •  | 
  • Páči sa:  94x

Zaujíma ma spoločnosť, kultúra, tradície a mnohé iné, rada píšem o zážitkoch všed- ného dňa, občas sem pripletiem i nejaký recept. Predtým som viac písala o Londýne a Anglicku, lebo som tam istý čas žila a stále tam žijú moji najbližší. V ostatnom čase sa začínam viac venovať rodnému mestečku Hanušovce nad Topľou a jeho okoliu - prírode, histórii, pamiatkam i zaujímavým ľuďom. Zoznam autorových rubrík:  SlovenskoHanušovce nad Topľou a okolieLondýn, Veľká BritániaMestá a miesta Veľkej BritánieKnihyFilm a televíziaDivadloReceptyJazyk, nárečie, slangZvyky, tradície, obradyHistorický kalendárDetiSpomienkyAj taký je životZamysleniaNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu