reklama

Ste politicky exponovaná osoba?

Potrebovala som zaslať peniaze do zahraničia, a tak som navštívila pracovisko Slovenskej pošty, ktorá sprostredkúva službu cez Western Union. Pracovníčka mi dala vyplniť formulár, v ktorom žiadali krajinu určenia, čiastku k odoslaniu a menu, meno a priezvisko prijímateľa. Na vyzvanie som pracovníčke pošty dala občiansky preukaz a ona do počítača zaznamenala všetky žiadané údaje o mne ako odosielateľovi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Druhú časť formulára tvorili „Údaje na vyžiadanie / If required“. Nechala som ich nepovšimnuté. Tak sa stalo, že som si nevšimla ani po nich nasledujúci „POVINNÝ ÚDAJ / MANDATORY“ (oproti predchádzajúcim zvýraznený veľkými písmenami).

Keď pracovníčka pošty prebehla očami vyplnený formulár, opýtala sa:

„Ste politicky exponovaná osoba?“

Myslela som, že jej zle rozumiem, lebo som nechápala, prečo mi položila túto otázku, a tak som sa opýtala: „Prosím?“ Zopakovala ju aj s poznámkou, že som tento údaj nevyplnila. Ospravedlnila som sa, že som si otázku nevšimla a odpovedala som, že nie som politicky exponovaná osoba. Pani doplnila chýbajúci krížik v správnom poličku. Otázka ma však prekvapila, a tak som to aj nahlas vyjadrila.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Je to medzinárodná transakcia, preto musíte na ňu odpovedať,“ zareagovala pracovníčka pošty.

Politicky exponovanou osobou podľa § 6 zákona č. 297/2008 Z.z. o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a o ochrane pred financovaním terorizmu je fyzická osoba, ktorá je vo významnej verejnej funkcii a nemá po dobu jej výkonu a po dobu jedného roka od skončenia výkonu významnej verejnej funkcie trvalý pobyt na území Slovenskej republiky...

Má to byť teda ochrana pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a ochrana pred financovaním terorizmu. No pýtam sa, či skutočne niekto verí, že otázkou o politickej (ne)exponovanosti odosielateľa peňazí do zahraničia na formulári Western Union sa ten problém ustráži? Kontroluje niekto, či som uviedla správny údaj? Ak áno, potom je tá otázka zbytočná, lebo ak kontrolujú každého a preverujú „čistotu“ všetkých odosielaných peňazí do zahraničia, urobia to aj bez tejto otázky. Ak nie, potom je takisto zbytočné zadávať takú otázku, lebo keby som klamala a nikto ma nekontroluje, nikto mi na klamstvo nepríde.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Náhodne som sa pozrela tu a tu, no pri zahraničných formulároch „send money in person“ v rámci Western Union som si žiadnu otázku o politickej exponovanosti odosielateľa nevšimla. A ani v podmienkach SR nevidím jej zmysel.

Agáta Krupová

Agáta Krupová

Bloger 
  • Počet článkov:  187
  •  | 
  • Páči sa:  94x

Zaujíma ma spoločnosť, kultúra, tradície a mnohé iné, rada píšem o zážitkoch všed- ného dňa, občas sem pripletiem i nejaký recept. Predtým som viac písala o Londýne a Anglicku, lebo som tam istý čas žila a stále tam žijú moji najbližší. V ostatnom čase sa začínam viac venovať rodnému mestečku Hanušovce nad Topľou a jeho okoliu - prírode, histórii, pamiatkam i zaujímavým ľuďom. Zoznam autorových rubrík:  SlovenskoHanušovce nad Topľou a okolieLondýn, Veľká BritániaMestá a miesta Veľkej BritánieKnihyFilm a televíziaDivadloReceptyJazyk, nárečie, slangZvyky, tradície, obradyHistorický kalendárDetiSpomienkyAj taký je životZamysleniaNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu