reklama

Bootcamp

Minule som sa rozprávala s jednou priateľkou. Hovorila mi, že jej nevesta bola na bootcampe jeden týždeň. Chcela schudnúť, a tak prešla tvrdým vojenským výcvikom. Niečo o bootcampe som už zaregistrovala predtým v televízii. Relácia bola z produkcie USA a hovorilo sa v nej o tom, ako rodičia ťažko zvládnuteľných teenagerov posielali tieto deti na bootcampovské krátkodobé vojenské výcviky. Domov sa vraj odtiaľ vracali ako „baránky", ktoré v budúcnosti radšej počúvali svojich rodičov, len aby neriskovali, že sa tam budú musieť znova vrátiť. Tak som bola veľmi zvedavá na nejaké podrobnosti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

S účastníčkou bootcampu som nerozprávala osobne, teda informácie mám iba sprostredkované:

Táto žena vo veku 40 rokov schudla na bootcampe 1,13 stone. Stone je stará anglická váhová jednotka; 1 stone predstavuje 6.35029318 kg. Znamená to, že za krátke obdobie schudla cca 7,2 kg. V páse ubrala 6 inches, čo je asi 15 cm (1 inch = 2.54 cm). No čo je podľa mňa najzaujímavejšie, že prekonala samu seba vo fyzickej a psychickej zdatnosti. Výcvik bol totiž naozaj náročný a nezvládol ho každý. Z 19 prihlásených to sedem vzdalo hneď na začiatku. Zaplatené peniažky za pobyt a výcvik im samozrejme nevrátili.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ostatní, čo zostali, absolvovali veľmi tvrdé cvičebné podmienky. Teplo alebo zima, slnko alebo dážď - stále boli vonku za každého počasia. Nielen rôzne cvičenia, ale aj iné námahy typu ťahania ťažkých brvien dreva do kopca a podobne. Modrinami a rôznymi ranami mali účastníci bootcampu poznačené celé telá. A kto sa na to dal, nemohol zastať. Keď úlohu nesplnil, dostal trest v podobe klikov navyše.

Ráno vstávali veľmi skoro a tvrdým programom vo vojenskom štýle mali naplnený každý deň. Učili ich zároveň ako správne jesť a čo jesť, aby kilá, ktoré tam stratili, po čase sa opäť na telo nenaviazali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vzorka cvičencov bola pestrá, muži aj ženy, od dvadsaťročných po šesťdesiatročných. Najstaršia účastníčka vraj mala 61 rokov a vydržala to. Aj to, že na konci dňa po neskutočne namáhavom cvičení práve kvôli tomu, aby svalstvo dostali opäť do poriadku, museli sa všetci celí ponoriť do veľmi studenej vody a určitú chvíľu tam vydržať.

V duchu som všetkých, ktorí to vydržali, obdivovala. Je iné byť vojakom, tvrdým chlapom, ktorý je pripravovaný na boj a ktorý takéto cvičenie musí absolvovať, aby obstál v boji o prežitie, ak dôjde k tomu, že bude v bezprostrednom ohrození života. Iné je zasa dobrovoľne sa rozhodnúť prekonať sám seba, samu seba, týmto tvrdým spôsobom. Dokážu to naozaj len fyzicky a psychicky zdatní jedinci.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pozrela som si webe, či aj na Slovensku niečo také existuje. Hej, ale mám pocit, že to nie je také tvrdé ako to, čo som v stručnosti opísala. Pokiaľ viem, bootcamp je v Bratislave a pracuje ako program skupinovej fyzickej prípravy prebiehajúci vo vonkajšom prostredí a v telocvični. Je vedený kvalifikovanými trénermi. Box/bottcamp bol avizovaný aj v Prešove. Nenašla som však zmienku o tom, že by na Slovensku boli bootcampy vedené vo vojenskom štýle výcviku.

Agáta Krupová

Agáta Krupová

Bloger 
  • Počet článkov:  187
  •  | 
  • Páči sa:  94x

Zaujíma ma spoločnosť, kultúra, tradície a mnohé iné, rada píšem o zážitkoch všed- ného dňa, občas sem pripletiem i nejaký recept. Predtým som viac písala o Londýne a Anglicku, lebo som tam istý čas žila a stále tam žijú moji najbližší. V ostatnom čase sa začínam viac venovať rodnému mestečku Hanušovce nad Topľou a jeho okoliu - prírode, histórii, pamiatkam i zaujímavým ľuďom. Zoznam autorových rubrík:  SlovenskoHanušovce nad Topľou a okolieLondýn, Veľká BritániaMestá a miesta Veľkej BritánieKnihyFilm a televíziaDivadloReceptyJazyk, nárečie, slangZvyky, tradície, obradyHistorický kalendárDetiSpomienkyAj taký je životZamysleniaNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu