reklama

Baba Jaga?

Minule, keď som odchádzala z domu, zamávala som svojmu dvojročnému vnukovi. „Pá pá, zlato." On mi opätoval pozdrav rukou a zakričal: „Baba Jaga!" Neverila som vlastným ušiam. Baba Jaga? Za všetku moju dobrotu a starostlivosť? Ja svojich vnukov zbožňujem a mala som pocit, že aj oni mňa. A teraz zrazu toto? Obrátila som sa spýtavo na dcéru, ktorá stála pri ňom. „Počula si to?"

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Ona mi na to: „Ešte raz mu zakývaj!" Tak som to zopakovala a on znova to isté: „Baba Jaga! Baba Jaga!" s ešte väčším zanietením.

Spýtavo som sa pozrela na dcéru, čo to má znamenať. No ona sa usmievala. Nahnevalo ma to. „Naozaj mu nič nepovieš? Zdá sa ti pekné alebo podarené, že ma takto škaredo nazýva?"

Dcéra na to: „Ale, mami. Dávaj pozor, čo hovorí. Rozlišuj slová."

Tak som to skúsila do tretice a poriadne som nastražila uši. Čo to vlastne hovorí? Baba Jaga alebo Babaj Aga? Tak sme to skúsili znova. A on stále nadšene kýval: „Babaj Aga."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vtedy mi to došlo. Veď on počúval môj rozhovor so starším vnukom, ktorý sa ma pýtal: „Starká, ako sa voláš? Agáta? Aga?" A ten mladší vtedy za ním opakoval: „Aga, Aga..." A tak vzniklo: Bye-bye Aga, teda Babaj Aga, Baba Jaga.

Nuž, hoci bývam v Anglicku už druhý rok, stále rozmýšľam po slovensky, a tak občas dôjde k menším jazykovým nedorozumeniam.

Agáta Krupová

Agáta Krupová

Bloger 
  • Počet článkov:  187
  •  | 
  • Páči sa:  95x

Zaujíma ma spoločnosť, kultúra, tradície a mnohé iné, rada píšem o zážitkoch všed- ného dňa, občas sem pripletiem i nejaký recept. Predtým som viac písala o Londýne a Anglicku, lebo som tam istý čas žila a stále tam žijú moji najbližší. V ostatnom čase sa začínam viac venovať rodnému mestečku Hanušovce nad Topľou a jeho okoliu - prírode, histórii, pamiatkam i zaujímavým ľuďom. Zoznam autorových rubrík:  SlovenskoHanušovce nad Topľou a okolieLondýn, Veľká BritániaMestá a miesta Veľkej BritánieKnihyFilm a televíziaDivadloReceptyJazyk, nárečie, slangZvyky, tradície, obradyHistorický kalendárDetiSpomienkyAj taký je životZamysleniaNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu