reklama

Netreba vždy veľa

Rozprávali sme o snehu, o detstve a mne sa zrazu zachcelo bielej kávy. A vianočky. Pritom som ju v detstve neznášala. Tú bielu kávu. Babka mala stále na prípecku pripravený hrniec s uvarenou meltou. Mama mi z nej občas k raňajkám naliala do hrnčeka. Namiesto milovaného kakaa. A primiešala mlieko. Pridala aj lyžičku cukru. Tú trpko-sladkú chuť si pamätám veľmi dobre. Aj vôňu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Dala som si do pohára 2 in 1 a pridala cukor. Nech je ako má byť. Tá imitácia bielej kávy. Od raňajok zostal v hriankovači kúsok čierneho obschnutého chleba. Natrela som ho maslom. Mal ďaleko od vianočky. No a čo?

Chutilo mi. Suchý chlieb mi pripomenul internátne časy. Vždy sme boli hladní - chalani aj baby. Tety kuchárky na najhladnejšie krky mysleli. Kasárenským svinkám zhrabovali nedojedky z tanierov, no chlebíkové polkrajce a kromky, sviatočne aj zvyšné pečivo od raňajok, čakali každý večer vo veľkom koši iba na nás. Nie odpadkovom, cha-cha. Predbiehali sme sa, kto viac z tých suchárov uchmatne. Na izbe sme si k nim zaliali čaj. Chutilo. A ako!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hm, vtedy stačilo aj málo, aby bol človek šťastný.

Agáta Krupová

Agáta Krupová

Bloger 
  • Počet článkov:  187
  •  | 
  • Páči sa:  94x

Zaujíma ma spoločnosť, kultúra, tradície a mnohé iné, rada píšem o zážitkoch všed- ného dňa, občas sem pripletiem i nejaký recept. Predtým som viac písala o Londýne a Anglicku, lebo som tam istý čas žila a stále tam žijú moji najbližší. V ostatnom čase sa začínam viac venovať rodnému mestečku Hanušovce nad Topľou a jeho okoliu - prírode, histórii, pamiatkam i zaujímavým ľuďom. Zoznam autorových rubrík:  SlovenskoHanušovce nad Topľou a okolieLondýn, Veľká BritániaMestá a miesta Veľkej BritánieKnihyFilm a televíziaDivadloReceptyJazyk, nárečie, slangZvyky, tradície, obradyHistorický kalendárDetiSpomienkyAj taký je životZamysleniaNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu