reklama

Voňavé slovenské rohlíky

Možno nie každý pochopí moje dnešné nadšenie. Lebo keď prijímame dennodenné veci ako úplnú samozrejmosť, akoby strácali v našich očiach na svojej hodnote.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

V londýnskej časti Golders Green sme už neboli dávno. Veď v našom okolí je dosť poľských obchodov, a tak mnohé veci, na ktoré som bola zvyknutá na Slovensku, si kupujem tam - droždie, mak, tvaroh, smotanu, granko, chlieb a mnohé iné ďalšie potraviny, ale i slovenské čokoládky, keksíky, napolitánky...

No dnes sme sa tam vybrali. Chystali sme sa najmä na knedľu a buchty, lebo tieto nerada varím a že okolo toho sa ešte niečo zvezie, keď už tam budeme. Takže sme kúpili aj čabajku, aj keksíky Indiánky a Marínu, ktoré mi vždy pripomenú detstvo a niektoré ďalšie potraviny i sladkosti, ktoré sme potrebovali alebo sme im nevedeli odolať. Okrem iného aj balík obyčajných slovenských rohlíkov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Celou cestou domov mi rohlíky omamne rozvoniavali pod nosom.

Keby som bola na Slovensku, také rohlíky nekúpim. Nekúpila by som ich, že nie sú čerstvé, ale tak trochu „gumové". Lebo doma kupujem iba čerstvé, najlepšie teplé, chrumkajúce pod zubami, z ktorých sa omrvinky trúsia jedna radosť na všetky strany.

Za tri roky, čo som tu, naučila som sa už jesť aj niektoré londýnske chleby, no aj tak tu mám najradšej poľský chlieb. V hocijakom obchode, v supermarkete, na každom kroku kúpite perfektné voňavé chrumkavé bagety. No ani tá najlepšia bageta sa dnes nevyrovnala tým najobyčajnejším a nie najčerstvejším slovenským rohlíkom, ktoré sme kúpili s malom úzkom obchodíku Dukla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cestou sme sa ešte v jednom tureckom obchode zeleniny a ovocia zastavili pre papriku, lebo iba v niektorých zelovociach kúpite presne takú svetlozelenú nie dužinatú voňavú, občas štipľavú papriku, akú sme odjakživa doma jedli k chlebu a akú ja milujem. Lebo inak tu papriku dostanete, ale najčastejšie silno dužinatú tmavozelenú, červenú alebo žltú, ktorú občas do nejakých šalátov používam, ale inak veľmi nemusím.

A tak, keď sme prišli domov, prvé čo sme urobili po vybalení nákupu bolo, že sme si rohlíky natreli maslom, očistili si k nim papriku a slastne sme sa napchávali.

Agáta Krupová

Agáta Krupová

Bloger 
  • Počet článkov:  187
  •  | 
  • Páči sa:  94x

Zaujíma ma spoločnosť, kultúra, tradície a mnohé iné, rada píšem o zážitkoch všed- ného dňa, občas sem pripletiem i nejaký recept. Predtým som viac písala o Londýne a Anglicku, lebo som tam istý čas žila a stále tam žijú moji najbližší. V ostatnom čase sa začínam viac venovať rodnému mestečku Hanušovce nad Topľou a jeho okoliu - prírode, histórii, pamiatkam i zaujímavým ľuďom. Zoznam autorových rubrík:  SlovenskoHanušovce nad Topľou a okolieLondýn, Veľká BritániaMestá a miesta Veľkej BritánieKnihyFilm a televíziaDivadloReceptyJazyk, nárečie, slangZvyky, tradície, obradyHistorický kalendárDetiSpomienkyAj taký je životZamysleniaNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu