reklama

Lavičky

Bola si milovaná. Uchovávam si ťa v srdci, v pamäti. Venujem ti túto lavičku. Nech všetkým pripomína, že si toto miesto milovala, rada si tu trávila chvíle oddychu, nachádzala pokoj, pozorovala hrajúce sa deti a spomínala na detstvo tých našich... Nech táto lavička všetkým dnes, zajtra, pozajtra pripomína, ako veľmi som ťa miloval práve ja. Toto tvoje obľúbené miesto venujem teraz, po tvojej smrti, všetkým, ktorí sa chcú práve tu na chvíľu zastaviť... Také sú londýnske lavičky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

 

Milujem miesta, kde sa tie lavičky nachádzajú. Nájdete ich v parkoch, oddychových miestach, pri kostoloch...

Neviem, kto prvý venoval lavičku niekomu, koho mal veľmi rád a s ktorého stratou sa po jeho/jej smrti nevedel vyrovnať. Dôležité je, že to oslovilo ďalších a ďalších, a tak je teraz Londýn celý posiaty takýmito lavičkami. Okoloidúcim pripomínajú, že tu bol konkrétny človek, ktorý zanechal jasnú stopu lásky.

Prvýkrát som si tieto lavičky všimla v Hyde parku počas mojej prvej návštevy Londýna. Je to už pekných pár rokov. Veľmi ma oslovili. Je to úžasný pocit, ak si sadáte na miesto, o ktorom viete, že tu stopercentne niekto rád sedával, vychutnával si štebot vtákov, pozoroval veveričky, občas sa zamyslel, možno z oka vypustil slzu, možno sa tu smial, možno sa mu tu hruď rozpínala radosťou a vzrušením, možno to bolo miesto inšpirácie, možno jeho/jej osobnej modlitby.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď som sa vtedy po prvej návšteve vrátila na Slovensko, uvádzali film Notting Hill. A mne sa všetko znovu sprítomnilo prostredníctvom jednej filmovej sekvencie s Juliou Roberts a Hugh Grantom.

Dnes je sviatok Všetkých svätých, zajtra Dušičiek. Myslím na všetkých, ktorí boli blízki môjmu srdcu. Nemôžem zapáliť sviece na ich hroboch, lebo som od nich vzdialená niekoľko tisíc kilometrov. A tak sadám na lavičku a spomínam. Do očí sa mi tisnú slzy, ale zároveň sa usmievam. S ockom som si vždy rozumela. Keď som bola malé dieťa, budil ma ráno šteklením po chodidle, aby som sa prebúdzala so smiechom. Učil ma čítať tak, aby som v tom nachádzala potešenie a milovala knihy. Vždy sme sa predbiehali, kto prvý vylúšti krížovku, vyrieši hlavolam. Ak išiel v televízii nejaký kvíz, prekrikovali sme sa, kto prvý uhádne správnu odpoveď...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podobne by som mohla spomínať na starých rodičov, krstného, tetu, i niekoľkých priateľov, ktorí akosi veľmi skoro odišli na večnosť. Každý z nich zanechal stopu v mojom srdci.

A tak sedím na lavičke a namiesto pálenia sviečok doma na cintoríne na každého z nich spomínam tu.

Agáta Krupová

Agáta Krupová

Bloger 
  • Počet článkov:  187
  •  | 
  • Páči sa:  94x

Zaujíma ma spoločnosť, kultúra, tradície a mnohé iné, rada píšem o zážitkoch všed- ného dňa, občas sem pripletiem i nejaký recept. Predtým som viac písala o Londýne a Anglicku, lebo som tam istý čas žila a stále tam žijú moji najbližší. V ostatnom čase sa začínam viac venovať rodnému mestečku Hanušovce nad Topľou a jeho okoliu - prírode, histórii, pamiatkam i zaujímavým ľuďom. Zoznam autorových rubrík:  SlovenskoHanušovce nad Topľou a okolieLondýn, Veľká BritániaMestá a miesta Veľkej BritánieKnihyFilm a televíziaDivadloReceptyJazyk, nárečie, slangZvyky, tradície, obradyHistorický kalendárDetiSpomienkyAj taký je životZamysleniaNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu